lördag 24 mars 2012

Magisk dag på sjön



I går va jag och Roger Larsson ute och prova lite nya vatten och det gick som det gick vi fick gott om fisk och fina fiskar också.

Vi börja fiska vid halv nio tiden i varsin båt och efter en timma hade jag inte haft ett hugg så jag körde fram till Roger och fråga hur det gick för han och som vanligt hade han fått ett par fiskar så jag tänkte då är det bara och köra vidare någon fisk ska jag väl få vi fiska fram till halv ett sen skulle vi grilla och när vi satt där i halv tid så hade Roger fått 7 gösar största på 6,3 och jag 3 små fiskar tappat en stor vid båten

Men efter lite mat så skulle det vända ungefär 10 min efter vi grillat så händer det jag får ett okej hugg en gös på 5,4 krokar av den och Roger kör fram och tar en bild sen drar han iväg igen och han hinner knappt få ner sin jigg innan jag ropar igen och då har jag fått mitt livs största gös 7,2kg

sen fick jag en på 6,2 och en på 4,8 helt okej fiskar den här tiden på året bar 3 grader i vattnet

2 kommentarer: